.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
وضعيت نامناسب جاده‌هاي كجور

جاده‌هاي نامناسب كجور به كمينگاه حوادث جبران‌ناپذير تبديل شده است.

راه‌ها يكي از اساسي‌ترين محورهاي توسعه و پيشرفت هر منطقه به شمار مي‌رود.
امروزه شايد با پيشرفت تكنولوژي و وجود وسايل گوناگون ارتباطي همچون موبايل، تلويزيون و ... ارتباطات به آساني بين انسان‌ها برقرار مي‌شود اما لازمه برخي ارتباطات داشتن جاده‌هاي مناسب و مطابق با استانداردهاي روز است تا ارتباطات در زندگي بشر برقرار شود.
عدم وجود راه‌ها و جاده‌هاي مناسب به ويژه در مسيرهاي كوهستاني يكي از معضلات و مشكلات اساسي است كه مي‌تواند مشكلات و حوادث جبران‌ناپذيري را به وجود آورد.
از جمله راه‌ها و جاده‌هاي كوهستاني كه از استاندارد لازم به دور است، جاده‌هاي منتهي به بخش كجور مازندران است، كم عرض بودن جاده ، دست‌اندازها و ... كه مشكلات زيادي را براي رانندگان بومي و غيربومي به همراه دارد.
جاده‌هاي كوهستاني منتهي به كجور نوشهر داراي پيچ و خم‌هاي فراوان و خطرناكي است كه اين امر خطرات زيادي را متوجه كساني مي‌سازد كه قصد مسافرت به مناطق كوهستاني كجور و دهكده فرهنگي و تاريخي كندلوس را دارند.
اين مشكل در ايام سرد زمستان به مراتب سخت‌تر است و خطرات گوناگوني، مسافران مقصد كجور شهرستان نوشهر را تهديد مي‌كند.
پرتگاه‌هاي منتهي به دره‌هاي بسيار عميق، عدم نصب گاردريل كافي در مسيرهاي خطرناك، استاندارد نبودن آسفالت جاده كندلوس، كمبود علايم راهنمايي و رانندگي، عدم خط كشي مناسب و خالي بودن زير آسفالت‌هاي كناره جاده از مشكلات بسيار مهم در جاده‌هاي منتهي به بخش كجور و دهكده فرهنگي و تاريخي كندلوس است كه بارها موجب بروز خطرات بسيار زيادي براي مسافران و گردشگران شده است و با وجود برخي اقدامات انجام گرفته اما تاكنون اقدام اساسي و ريشه‌اي در اين باره انجام نشده است و هنوز مسيرهاي فوق‌الذكر امنيت كافي را براي تردد خودروها به ويژه در شب را ندارد.
سيد‌علي موسوي ميركلايي، يكي از رانندگان بومي جاده كجور در اين باره به خبرنگار فارس گفت: عدم خط‌كشي جاده و نبود گاردريل در طول مسير رانندگي در اين مسير بسيار سخت و دشوار كرده است و اگر كسي به اين جاده آشنا نباشد، امكان هر خطري برايش وجود دارد.
وي افزود: از منطقه "هني سك " تا كندلوس وضعيت جاده به مراتب نامناسب‌تر از ساير نقاط است چرا كه دست‌اندازهاي فراوان همراه با گردنه‌هاي خطرناك بدون ديواره حفاظتي و گاردريل شرايط براي رانندگي كردن را دشوار كرده است.
موسوي ادامه داد: كنترل خودروها براي رانندگان از شيبي كه در امتداد پل كينج كه حالتي مارپيچ دارد، بسيار سخت و خطرناك بوده و همچنين پلي كه روي رودخانه زانوس قرار دارد، با پيچ تقريبا تند و عرض كم و نداشتن گاردريل و وجود دست‌اندازها كار را براي رانندگان در اين مسير بسيار دشوار ساخته است كه اين امر در ايام سرما و يخبندان زمستان خطرناك‌تر از هر زمان ديگر است.
نوربخش شيخ الاسلامي يكي ديگر از رانندگان در مسير كجور گفت: جاده‌هاي كجور در برخي مسيرها شرايط بسيار نامناسب و خطرناكي دارد و رانندگي را براي يك راننده بسيار سخت و خسته‌كننده مي‌كند.
وي افزود: باريك بودن عرض جاده‌ها، ريزش سنگ در برخي مسيرها، چاله‌هاي بزرگ و فراوان، ديد كم در سر پيچ‌ها، كمبود علايم راهنمايي و رانندگي و نبود خط‌كشي از جمله مشكلات جاده‌هاي كجور است كه هر كدامش خطرات خاص خود را به همراه دارد.
محمد رستميان كه از تهران به دهكده توريستي كندلوس سفر كرده بود نيز درباره جاده‌هاي منتهي به كندلوس در كجور گفت: در طول مسيرمان به كندلوس از ابتداي ورودي به بخش كجور در منطقه دوآب چالوس، آسفالت خوبي داشت اما نداشتن خط كشي و كم عرض بودن جاده، رانندگي را برايمان سخت كرده بود.
وي افزود: در مسير فرعي (‌هني سك تا كندلوس‌) كه به سمت كندلوس مي‌آمديم، جاده‌اي باريك با گردنه‌هاي خطرناك همراه با چاله‌ها و دست‌اندازهاي فراواني روبه‌رو شديم، به نحوي كه لحظه‌اي تصميم به بازگشت داشتيم.
اين گردشگر داخلي بيان داشت: كجور مازندران را داراي منطقه كوهستاني سر سبز و بسيار زيبايي ديدم اما جاده‌ها و مسير ارتباطي آن بسيار نامناسب و غير‌استاندارد بود كه اين امر مي‌تواند حجم گردشگران را به سمت كجور و كندلوس به طرز چشمگيري كاهش دهد، پس بنابراين بايد نسبت به رفع نواقصات موجود در جاده‌هاي كجور اقدام اساسي شود.
ملايي يكي از رانندگان خودرو سنگين در كجور درباره وضعيت جاده‌هاي كجور مي‌گويد: با توجه به اينكه تردد خودروها در منطقه كجور نسبت به گذشته بسيار زياد شده است، شرايط جاده‌ها در اين منطقه بسيار بد و نامناسب است.
وي افزود: در بسياري از مسيرها علائم راهنمايي و رانندگي به اندازه كافي وجود ندارد و از سويي ديگر جاده‌ها كم عرض همراه با پيچ‌هاي تند است كه اين موضوع ديد كافي را از رانندگان به ويژه در ساعات شب ‌در اين مسير گرفته و مشكلات خاص خود را به وجود مي‌آورد.
وي اظهار داشت: در برخي مسيرها بر اثر برداشت بي‌رويه، جاده ‌دچار ريزش مي‌شود و در نقاطي ديگر كه منتهي به دره‌هاي عميق‌ است، زير آسفالت‌ها نيز خالي شده است و هر لحظه مي‌تواند خطرات جبران‌ناپذيري را به وجود آورد.
رسولي يكي ديگر از گردشگران كه همراه خانواده خود از مشهد مقدس جاده‌هاي كجور را طي كرده بود و به كندلوس آمده بود، درباره وضعيت جاده‌ها در كجور و كندلوس گفت: مسير كوهستاني و پرپيچ و خمي را پشت سر گذاشتيم كه دائما با دست اندازها و خرابي‌ها و كم‌عرض بودن جاده به ويژه در مسير كندلوس مواجه بوديم كه اين موضوع گاهي ما را دچار اضطراب ناشي از خطرات احتمالي مي‌كرد.
وي افزود: واقعا حيف است سرزميني با اين همه زيبايي و سرسبزي و طراوت جاده‌اي مناسب و مطمئن نداشته باشد و چه بسا كه داشتن جاده‌اي مناسب با معيارهاي لازم مي‌تواند به توسعه و پيشرفت اين منطقه كمك قابل توجهي كند.

* حدود 9 ماه پيگير مشكلات موجود جاده‌اي در بخش كجور هستيم
شمسعلي نورمحمدي، بخشدار كجور با اذعان به وجود مشكلات موجود در جاده‌هاي كجور به خبرگزاري فارس گفت: ما نمي‌توانيم فعاليت‌هاي اداره راه و ترابري را در امر راهسازي و رفع موانع موجود در راه‌ها را ناديده بگيريم اما به نظر مي‌رسد حجم كاري اين اداره آنقدر زياد است كه شايد آنطور كه بايد نتوانند به حذف مشكلات و موانع موجود در راه‌هاي كجور بپردازند.
وي افزود: جاده‌هاي كجور مشكلات زيادي دارد و ما هم بر آن واقفيم و مي‌دانيم كه چه خطراتي را براي رانندگان و مسافران به همراه دارد.
نورمحمدي اظهار داشت: عدم خط كشي مسير يكي از مهم‌ترين مشكلات جاده‌اي در بخش كجور است چرا كه در بيشتر اوقات و در زمان عصر هواي منطقه كجور داراي مه غليظ مي‌شود كه ديد كافي را از رانندگان مي‌گيرد و رانندگان نيز براي تشخيص مسير از خط سفيد كمك مي‌گيرند كه خط‌كشي مورد نياز در جاده‌هاي كجور ديده نمي‌شود.
بخشدار كجور گفت: حدود 9 ماه پيگير مسائل و مشكلات موجود جاده‌اي در بخش كجور هستيم و حتي مديركل راه و ترابري استان مازندران نيز از نزديك‌ جاده‌هاي كجور را مورد بازديد قرار داد و با مشكلات موجود در اين مسير آشنا شدند اما ظاهرا به نظر مي‌رسد كه به دليل حجم گسترده فعاليت‌هاي اداره راه و ترابري در ساير نقاط جاده‌اي سبب شده است كه مشكلات جاده‌اي در بخش كجور مازندران تا حدودي سر جاي خود باقي بماند.
وي تصريح كرد: تاكنون حوادث جاده‌اي گوناگون و خطرناكي را در جاده‌هاي كجور شاهد بوديم كه آخرين آن در چند شب گذشته بود كه يك دستگاه خودرو با سرنشينانش به‌ علت عدم وجود ديد كافي و نبود گاردريل از مسير خود خارج و به دره سقوط كرد كه آسيب‌هاي جدي به خوردو و سرنشيناش وارد شده است.
نورمحمدي بيان داشت: در منطقه دشت نظير پرتگاه‌هاي بسيار خظرناك منتهي به دره‌هاي عميق وجود دارد كه نيازمند جدي به نصب گارديل و ديواره حفاظتي است تا از بروز حوادث جبران‌ناپذير پيشگيري شود.
وي عنوان داشت: اگر چه حركت‌هايي براي شكوفايي و رفع محروميت منطقه كجور صورت گرفته است اما اين منطقه همچنان در بخش‌هايي دچار محروميت است كه از جمله آن نداشتن جاده و راه مناسب است.
بخشدار كجور خاطرنشان كرد: منطقه كجور ديگر همچون سابق كم تردد نيست چرا كه در پايان هر هفته مسافران بومي و نيز گردشگران داخلي و خارجي زيادي را به خود ‌مي‌بيند كه لازمه همه اينها داشتن راه و جاده‌اي مناسب با ايمني بالا ‌و استانداردهاي لازم بوده تا همگان با آسودگي خاطر به مسافرت بپردازند.
وي در پايان اظهار اميدواري كرد؛ كه مسئولان امر در استان و شهرستان نوشهر به‌ صورت خاص نسبت به رفع موانع و مشكلات جاده‌اي در بخش كجور اهتمام بيشتري ورزيده تا شاهد شكوفايي هر چه بيشتر كجور باشيم.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.224 seconds.